Kisah2 kehidupan :))

Holaaa You! :))

Well, idk if there's really someone who will read this but hey, i don't care bout it anyway :) Ini seja la cara  saya untuk meredahkan resah di hati..kenen :D Dulu2 saya suka ber'diary', dalam setahun sampai 2 buku. When i was in form 6, saya kurang ber'diary' sudah sebab masa semakin terhad dan saya sangat malas untuk menulis. Tapi saya ada juga ni buku tempat saya conteng2 when i was in a very-not-good mood. Di sanalah saya memaki, di situlah juga saya meluahkan rasa tidak puas hati, rasa kecewa, gembira sebab saya dapat A in history's test, rasa sedih bila kawan saya dapat higher mark than me, bila lelaki cute itu lalu depan kelas, rasa bahagia bila lelaki cute itu bawa saya dating di sana dewan sekolah..hahaha..Kawan saya cakap, itu ialah journal. I wrote about anything in there and i can also ask a friends to write something. Mereka bebas membaca apa yang saya tulis dalam tu journal. Mangkali itulah sebab kenapa kena panggil journal book dan bukannya diary sebab diary tu kan tempat kita meluah semua yang private2 :) I miss doing it now so saya decide untuk menjadikan belog ini sebagai journal.heeee.. Tidak tau laa apa yang saya cakap in the 1st entry pasal ni belog. Saya malas mo view balik apa yang saya tulis..hahhaa.. Tapi keputusan saya muktamad dan tidak buli dibantah * macam lah orang kisah * 

Bah, jadi marilah kita bercerita :D

Kisah 1 : Saya berhenti kerja. Adesss, memang boring gilaa bila sudah biasa berkerja 8jam sehari, 6 hari seminggu. Saya rasa rimas duduk diam2 di rumah. Fikiran pun entah apa2. Memang tidak siokkkklah tapi saya terpaksa juga terima yang saya memang penganggur!wakakaka. Sekarang ni memang mata sentiasa melekat di monitor, tangan nda pandai berhenti tekan2 tu mouse, Mudah.my jadi page favorite saya sebab mau cari vacancy. Interview sana sini tapi sampai sekarang pun belum ada juga yang sudi hire saya. Kenapa baa boss2 komponi ni terlampau cerewet? Belum ko hire mcamana juga baa ko tau orang buli buat kerja ka inda? Just give a chance barulah ko tau dorang tu buli buat kerja untuk ko ka atau sekadar jadi staff yang suka kipas2 boss.Hmmm, saya sabar sajalah ni sampai ada boss sudi hire saya. Jadi, selama tunggu dapat keja saya kejalah sama bapa saya. Business pisang...ekekekeke~

Kisah 2 : I went for movie yesterday. Dengan penuh yakin saya p beli tiket The Woman in Black.

Alaa, lupa rotate..ngeeee
 Saya memang tak tau langsung apa sinopsis movie ni. I just bought the ticket randomly. Saya yakin seja  itu cerita siok. After saya beli tiket, ada 40mins lagi mo tunggu so saya jalan laa sekejap. Mencari buku, tiada stok. Memang kecewa sebab lama sudah mencari tu buku tapi saya selalu kehabisan. Tak apalaaa...20mis after, saya pi laa duduk2 depan tu hall. Imagine seja la ba kalu ko saturang jalan2 di cp, macma orang gila ja saya rasa ni tiada kawan. Memang bida baa pula kalu jalan saturang so saya berabis laa adjust supaya nampak cool seja berjalan2 sendirian.hahaha...Nasib laa tu guy jaga pintu hall sweet sejaa..kahkahkah! Jam 1:50pm, pintu hall di buka dan saya laa orang pertama yang masuk..adessss, 1st time dalam hidup! Selalunya movie suda start baru saya masuk..weeeee...


Saya ingat cerita pasal dia jatuh cinta dengan perempuan misteri, rupanya cerita hantu. Omaigad!i'm watching horror movies and i'm alone..punya laa! kejang jantung saya dan rasa macam mo muntah pun ada..Belum setengah tu movie, saya rasa dah nak balik, nda sanggup saya tunggu sampai habis..goshhhhh! Actually, cerita tu tak la seram sangat tapi yang annoying'nya bila girlfriend2 kepada boyfriend2 yang sedang tinguk tu movie keep screaming macam laa tu hantu sedang gigit telinga or hidung or tangan or whatsoever dan perlu bantuan. Teriak2 bukan main lagi..adeiiiii! bikin i hott jerrr :p Kalu ya pun nak sangat boyfriend you peluk you ketat2 tak payah laa jerit2 sangat. Kesian yang macam saya tenguk cerita hantu solo2..hehehe..asyik terkejut dengan jeritan anda sekalian. Hmmm, sabar ja saya dalam hall tu sampai laa cerita tu habis. After all, not bad biar pun the main actor mati di langgar train..huhuhu

Kisah 3 : Saya pi interview hari ini. Tukang interview ialah pengarah company tu sendiri. Chinese.Around 40 laa mangkali, not sure. Married i guess. Quite friendly ( sebab dia senyumm seja ). Setelah bertanya itu ini dan syukur laa saya dapat juga jawab soalan dia biarpun inda full mark. He ended his conversation dengan berkata " saya suka sumandak yang montel macam kamu " sambil dia senyum2 macam neraka ja saya rasa. Deiiiiii, apala ni orang ni. Dengan langakh seribu saya meninggalkan bilik interview. Dalam hati saya berkata : saya tak mau keja sama boss macam begini!! Kesimpulannya, memang FAILED! bukan saya tapi boss tu..huhu..nampaknya, memang bisnes pisang laini.. hehehe..

Kisah 4 : Saya mengaku, saya kuat makan! Nah, ko bayangkan sejala kalu sudah saya cakap begini.Kuat makan tu macamana..adaada..memang yang tahap kritikal suda ni kekuatan makan saya..hahaa..saya pun nda faham apa saya cakap. Saya makan jadi lain kali la kita story2 lagi arrr..weeeeeee!

Good day everyone...keep sneaking.More to come...xoxo